Progressive capital solutions tap into the future of sustainable businesses

The World Economic Forum (WEF) in 2024 has doubled down on its emphasis on sustainability and energy transition, calling for an urgent need to build new energy systems and phase out fossil fuel. This strategy aligns with the themes advocated at COP28.[1]

Against the backdrop of a potential economic soft landing as outlined by the International Monetary Fund,[2] notable industry figures from McKinsey echoed sentiments of optimism for 2024, stressing the imperative to fortify resilience and embrace sustainability practices, including the integration of ESG (Environmental, Social, Governance) into business strategies.[3] In this context, EquitiesFirst’s innovative financing solution, securities-backed financing, emerges as an instrumental tool poised to support investors in capitalizing on growth opportunities while advancing sustainability objectives.

Global push towards ESG integration

On a climate legislation level, the European Union’s European Green Deal has spearheaded private-public joint action, significantly enhancing European competitiveness with policies covering areas such as energy, sustainable finance and transport.[4] This initiative reflects a cross-sectoral alignment to drive sustainability and underscores the imperativeness for businesses to prioritize ESG in their decisions.

To better track and benchmark effectiveness of sustainability initiatives in companies, Bloomberg has developed the Government Climate Score Index,[5] which indicates how better sustainability profiles and higher ESG scores may result in greater recognition and support from investors and shareholders. The index ultimately underscores the value of ESG in corporate strategies and highlights how sustainability is not only a responsibility but can also be a strategic advantage in today’s increasingly conscientious market environment.

EquitiesFirst has long recognized the value ESG principles bring to listed companies and investors. In 2021, a series of whitepapers on corporate governance best practices in Asia Pacific was published in partnership with Nasdaq Governance Solutions. This initiative is designed to offer actionable insights on prevailing ESG trends, providing tangible value to both investors and management teams as they navigate the pursuit of long-term value creation for their enterprises. This commitment to delivering actionable intelligence aligns seamlessly with EquitiesFirst’s unwavering dedication to serving the needs of our clients and partners.

Opportunities and challenges in the electric vehicle industry

One sector that has experienced rapid growth within this narrative is the electric vehicles (EVs) industry, driven by its clear value proposition as a substitute for fossil fuel-powered vehicles, in addition to the economic benefits it brings to developing countries as highlighted by the World Bank, aligning with agendas at COP28 and WEF.[6] With a projected global growth rate of 22% in 2024, market participants are closely monitoring EV volume trends, particularly in emerging economies such as Thailand and India.[7]

The burgeoning potential of the EV automobile industry has attracted growing interest from businesses and investors, fostering healthy competition. Inevitably, securing financing emerges as a critical step in establishing a foothold in this dynamic sector. Tailored solutions such as securities-backed financing from EquitiesFirst could be pivotal in driving long-term value.

Global automakers are expected to collectively invest nearly $1.2 trillion through 2030 in the development and production of electric automobiles, and securing raw materials for batteries and other parts.[8] The industry’s commitment in energy transition and growth trajectory are further underscored by the doubling of investment levels in the EV market, surpassing initial estimations significantly.[9] With widespread interest in capitalizing on the expanding opportunities in this industry, non-traditional financing avenues offer a compelling alternative which empowers investors to participate in the sector’s growth potential and benefit from the transition to a more sustainable future.

Like all nascent industries, building electric automobiles is not without challenges. As highlighted in an S&P Global report, the mining of copper, an essential material for the manufacturing of battery-powered vehicles, is struggling to secure sufficient investment to support the transition[10] – an area where flexible liquidity is also in demand to fuel sustainable growth.

Minimizing risks while maximizing potential with securities-backed financing

EquitiesFirst specializes in securities-backed financing, offering tailored financing solutions to clients that offer liquidity against securities holdings. These financing options enable investors to access capital without the need for traditional loans or selling their assets outright. By leveraging their existing equity holdings, investors can unlock liquidity to seize growth opportunities in emerging sectors such as EVs while simultaneously addressing ESG considerations.

The non-purpose, non-recourse nature of capital solutions from EquitiesFirst promotes responsible investing practices by allowing investors to retain all beneficial economic ownership of the pledged collateral. This strategic approach ensures ongoing access to liquidity, reinforcing the dual commitment to financial growth and responsible investing.


[1] https://www.weforum.org/agenda/2024/01/everything-you-need-to-know-about-climate-and-nature-at-davos-2024/

[2] https://www.imf.org/en/Blogs/Articles/2024/01/30/global-economy-approaches-soft-landing-but-risks-remain

[3] https://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/banking-matters/banking-matters-in-2024-a-live-take-from-the-wef

[4] https://www3.weforum.org/docs/WEF_Delivering_on_the_European_Green_Deal_2024.pdf

[5] https://www.bloomberg.com/professional/blog/indices-2024-outlook-sustainability/

[6] https://www.worldbank.org/en/news/feature/2022/11/17/electric-vehicles-an-economic-and-environmental-win-for-developing-countries#:~:text=A%20new%20World%20Bank%20report,on%20expensive%20imported%20fossil%20fuels.

[7] https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2024-01-09/electric-vehicle-market-looks-headed-for-22-growth-this-year

[8] https://www.reuters.com/graphics/AUTOS-INVESTMENT/ELECTRIC/akpeqgzqypr/

[9] https://www.bloomberg.com/professional/blog/indices-2024-outlook-sustainability/

[10] https://www.spglobal.com/mobility/en/research-analysis/2024-automotive-materials-forecast-ev-batteriesand-more.html

إخلاء مسؤولية

أعدت هذه الوثيقة خصيصاً للمستثمرين المعتمدين أو المستثمرين المتطورين ماليًّا أو المستثمرين المحترفين أو المستثمرين المؤهلين، على النحو الذي يقتضيه القانون أو غيره، وهي ليست موجهة للأشخاص الذين لا يستوفون المتطلبات ذات الصلة وينبغي عدم استخدامها من أجلهم. يستخدم محتوى هذه الوثيقة لأغراض إعلامية فقط ويغلب عليه الطابع العام ولا يلبي أي غاية محددة أو حاجة مالية معينة. تخص وجهات النظر والآراء الواردة في هذه الوثيقة أطرافًا ثالثة ولا تعكس بالضرورة وجهات نظر شركة “إيكويتيز فيرست” أو آراءها. لم تفحص شركة “إيكويتيز فيرست” المعلومات الواردة في هذه الوثيقة أو لم تتحقق منها بشكل مستقل، ولا تقدم أي تعهد بمدى دقتها أو اكتمالها. تخضع الآراء والمعلومات الواردة في هذه الوثيقة للتغيير من دون إشعار. لا يمثل محتوى الوثيقة عرضًا لبيع (أو طلب عرض شراء) أي أوراق مالية أو استثمارات أو منتجات مالية (يشار إليها باسم “العرض”). يجب تقديم أي عرض مماثل لذلك فقط من خلال عرض ذي صلة أو وثائق أخرى تحدد شروطه وأحكامه المادية. لا يشكل أي محتوى وارد في هذه الوثيقة توصية أو طلبًا أو دعوة أو إغراء أو ترويجًا أو عرضًا لشراء أو بيع أي منتج استثماري من شركة “إيكويتيز فيرست” أو “إيكويتيز فيرست هولدينجز المحدودة” أو الشركات التابعة لها (يشار إليها مجتمعة باسم “إيكويتيز فيرست”)، ولا يجوز تفسير هذه الوثيقة بأي شكل من الأشكال على أنها مشورة استثمارية أو قانونية أو ضريبية أو توصية أو مرجع أو إقرار مقدم من شركة “إيكويتيز فيرست”. وعليك طلب المشورة المالية المستقلة قبل اتخاذ أي قرار استثماري بشأن منتج مالي معين.

تحتفظ هذه الوثيقة بحقوق الملكية الفكرية لشركة “إيكويتيز فيرست” في الولايات المتحدة ودول أخرى، ويشمل ذلك على سبيل المثال لا الحصر، الشعارات الخاصة بها وغيرها من العلامات التجارية وعلامات الخدمة المسجلة وغير المسجلة. تحتفظ الشركة بجميع الحقوق المتعلقة بملكيتها الفكرية الواردة في هذه الوثيقة. ينبغي لمستلمي هذه الوثيقة عدم توزيعها أو نشرها أو إعادة إنتاجها أو إتاحتها كليًّا أو جزئيًّا بأي شكل من الأشكال لأي شخص آخر، لا سيما الأشخاص في دولة قد يؤدي توزيع هذه الوثيقة فيها إلى خرق أي شرط قانوني أو تنظيمي.

لا تقدم شركة “إيكويتيز فيرست” أي تعهد أو ضمان فيما يتعلق بهذه الوثيقة، وتخلي مسؤوليتها صراحة عن أي ضمان ضمني بموجب القانون. وعليه تقر بأن شركة “إيكويتيز فيرست” ليست مسؤولة تحت أي ظرف من الظروف عن أي أضرار مباشرة أو غير مباشرة أو خاصة أو تبعية أو عرضية أو عقابية أيًّا كان نوعها، منها على سبيل المثال لا الحصر، أي أرباح مفقودة أو فرص ضائعة، حتى إذا تم إخطار الشركة بإمكانية وقوع مثل هذه الأضرار.

تدلي شركة “إيكويتيز فيرست” بالتصريحات الإضافية الآتية التي قد تطبق في دول الاختصاص القضائي المذكورة:

دبي: تخضع شركة “إيكويتيز فيرست هونج كونج المحدودة” (التي يشار إليها باسم “المكتب التمثيلي بمركز دبي المالي العالمي”) الكائنة في مبنى حي البوابة 4، الطابق 6، المكتب 7، مركز دبي المالي العالمي (التي تحمل ترخيصًا تجاريًّا رقم CL7354) للوائح سلطة دبي للخدمات المالية بصفتها مكتبًّا تمثيليًّا (رقم مرجع الشركة لدى سلطة دبي للخدمات المالية:F008752 ). جميع الحقوق محفوظة.

تعد المعلومات الواردة في هذه الوثيقة عامة بطبيعتها، وإذا نُظر إليها على أنها مشورة، فإن أي مشورة واردة هنا عامة وقد تم إعدادها من دون النظر إلى أهدافك أو وضعك المالي أو ملاءمة منتجاتك المالية أو احتياجاتك.

تُستخدم المواد الواردة في هذه الوثيقة لأغراض معلوماتية فقط وينبغي عدم تفسيرها على أنها مشورة مالية أو عرض أو طلب أو توصية لشراء منتجات مالية أو بيعها. تعد المعلومات الواردة في هذه الوثيقة عامة بطبيعتها، وأي مشورة واردة هنا هي عامة وقد تم إعدادها من دون النظر إلى أهدافك أو وضعك المالي أو ملاءمة منتجاتك المالية أو احتياجاتك. لذا قبل استخدام أي من هذه المعلومات، يجب أن تفكر في مدى ملاءمتها لأهدافك ووضعك المالي واحتياجاتك وطبيعة المنتج المالي ذي الصلة. يمكنك استشارة مستشار مالي معتمد إذا لم تكن بعض محتويات هذه الوثيقة واضحة بالنسبة إليك.

تختص هذه الوثيقة بمنتج مالي لا يخضع لأي شكل من أشكال التنظيم أو الاعتماد الخاص بسلطة دبي للخدمات المالية. لا تتحمل سلطة دبي للخدمات المالية أي مسؤولية عن مراجعة أي وثائق تتعلق بهذا المنتج المالي أو التحقق منها. وعليه، لم تعتمد سلطة دبي للخدمات المالية هذه الوثيقة أو أي وثائق أخرى مرتبطة بها ولم تتخذ أي خطوات للتحقق من المعلومات الواردة فيها، ولا تتحمل أي مسؤولية ناجمة عنها.

أستراليا: تحمل شركة “إيكويتيز فيرست هولدينجز (أستراليا) ذات المسؤولية المحدودة” (رقم الشركة في أستراليا: 399 644 142) ترخيصًا لمزاولة الخدمات المالية في أستراليا (رقم الترخيص: 387079). جميع الحقوق محفوظة.

توجه المعلومات الواردة في هذه الوثيقة للأشخاص في أستراليا فقط المصنفين بأنهم عملاء في قطاع التجارة بالجملة على النحو المحدد في القسم 761G من قانون الشركات لعام 2001. قد يُقيد توزيع المعلومات على الأشخاص الذين لا تنطبق عليهم هذه المعايير بموجب القانون، ويجب على الأشخاص الذين يمتلكونها طلب المشورة ومراعاة أي قيود تتعلق بها.

تستخدم المواد الواردة في هذه الوثيقة لأغراض معلوماتية فقط وينبغي عدم تفسيرها على أنها عرض أو طلب أو توصية لشراء منتجات مالية أو بيعها.

تُعد المعلومات الواردة في هذه الوثيقة عامة بطبيعتها وليست مشورة شخصية بشأن المنتجات المالية. أي مشورة واردة في الوثيقة هي عامة فقط وقد تم إعدادها من دون النظر إلى أهدافك أو وضعك المالي أو احتياجاتك. لذا قبل استخدام أي من هذه المعلومات، يجب أن تفكر في مدى ملاءمتها لأهدافك ووضعك المالي واحتياجاتك وطبيعة المنتج المالي ذي الصلة. عليك طلب المشورة المالية المستقلة وقراءة بيانات الإفصاح ذات الصلة أو وثائق العرض الأخرى قبل اتخاذ أي قرار استثماري بشأن منتج مالي معين.

هونغ كونغ: تمتلك شركة “إيكويتيز فيرست هولدينجز هونج كونج المحدودة” ترخيصًا من النوع 1 من لجنة هونغ كونغ للأوراق المالية والعقود الآجلة، وهي مرخصة في هونغ كونغ بموجب قانون مقرضي الأموال (ترخيص مقرض الأموال رقم 2023/1681). لم تراجع لجنة هونغ كونغ للأوراق المالية والعقود الآجلة هذه الوثيقة. لا تمثل هذه الوثيقة عرضًا لبيع أوراق مالية أو طلبًا لشراء أي منتج تديره أو تقدمه شركة “إيكويتيز فيرست هولدينجز هونج كونج المحدودة”، لكنها موجهة للمستثمرين المحترفين لا للأفراد أو المؤسسات التي تكون هذه العروض أو الدعوات غير قانونية أو محظورة بالنسبة إليهم.

كوريا: توجه هذه الوثيقة فقط للمستهلكين الماليين المحترفين أو المستثمرين المحترفين أو المستثمرين المؤهلين الذين يتسلحون بالمعرفة ويتمتعون بالخبرة الكافية للدخول في معاملات تمويل الأوراق المالية، وهي غير مخصصة للأشخاص الذين لا يستوفون هذه المعايير وينبغي عدم استخدامهم إياها.

المملكة المتحدة: “إيكويتيز فيرست (لندن) المحدودة” هي شركة مرخصة وتخضع لرقابة هيئة الإدارة المالية البريطانية (FCA) في المملكة المتحدة. توزع هذه الوثيقة في المملكة المتحدة وتتاح فقط لفئات الأشخاص المذكورين في المادة 19 (5) (محترفي الاستثمار) والمادة 49 (2) (الشركات ذات الأرصدة المالية الضخمة وجمعيات الأفراد وغيرها) من الجزء الرابع من مرسوم الترويج المالي (FPO) لعام 2005 التابع لقانون الخدمات والأسواق المالية لعام 2000، وأي نشاط استثماري يتعلق بهذا العرض متاح فقط لهؤلاء الأشخاص، ولا يشارك فيه سواهم. يجب على الأشخاص الذين ليست لديهم خبرة مهنية في أمور الاستثمار أو من لا تنطبق عليهم المادة 49 من مرسوم الترويج المالي عدم الاعتماد على هذه الوثيقة؛ لأنها أعدت فقط للأشخاص المؤهلين بوصفهم مستثمرين محترفين بموجب توجيه الأسواق في الأدوات المالية (MiFID) وهي متاحة لهم.© حقوق الطبع والنشر لعام 2024 محفوظة لصالح شركة إيكويتيز فيرست هولدينجز هونج كونج المحدودة. جميع الحقوق محفوظة.